zondag 19 december 2010

Ben ik wieder...

Oke, teil 2!
Moet even nadenken.. Euuhm donderdag.. Ohja! sOchtends naar de les geweest. Wat trouwens erg leuk is! Ik vind 5 dagen in de week wel erg veel  (ja, ben verwend bij de universiteit..), maar die 3uurtjes zijn echt zo voorbij! Het is een leuke groep en leuke leraren! We hebben maandag, dinsdag en woensdag sexy Ralph als leraar. En donderdag & vrijdag Olga. Ralph is een rasechte leraar! Zo eentje die je echt motiveert om beter je best te doen! Je kunt gewoon alles zeggen en hij behandelt je ook normaal. Olga is wat strenger & minder geduldig. Na 1x een woord uitleggen, weet ze het niet meer zo goed.. Dan wilt ze dat je het gelijk begrijpt. Maar ze is wel heel lief! Dus, es gefällt mir gut :)
Jammer is alleen dat vanaf volgende week 3 klasgenoten er niet meer zijn.. Waarschijnlijk komen er dan in het nieuwe jaar nieuwe mensen bij, maar nächste Woche zijn we nog maar met een klein groepske.

Maar goed, donderdag (GET TO THE POINT!). Clara vertelde me dat er bij onze school een koffietentje zat die werd bestempelt als 'beste' van Berlijn.. Nou daar moest ik natuurlijk even langs! En zij ging gezellig mit!
Koffie was ok.. Niet heel geweldig, ze deden hun best, ik voelde potentie, maar tegelijkertijd is het denk ik vergane glorie... Zag allemaal prijzen staan, maar die stamde uit 2005! Waarschijnlijkj zaten ze toen op hun top! Gelukkig was het wel warm & niet duur.. Altijd fijn!

Daarna gingen Clara & ik op zoek naar een kerstcadeautje voor Silvia. Nja, ik ging opzoek en Clara ging mee :) Ik had eerst een engelse roman voor dr gevonden, maar was nog niet helemaal tevreden.. Heb toen in de meest geweldige Taschenboekhandel een boek over het Dadaisme voor dr gekocht. Silvia schrijft namelijk voor een tijdschrift dat zich richt op actief expressionisme (ofzoiets?) en ik dacht dat het Dadaisme daar heel goed in past! Het is tevens mijn favoriete kunststroming & er stonden veel plaatjes in ! Haha echt zo'n mooi 'koffietafelboek' en ik redeneerde dat iedereen daar blij mee moet zijn.. :)

Nog meer lekkere Kaffee gedronken, broodje gegeten en rond gehobbelt! Was echt een goeie middag. Het is alleen zo jammer, dat het vanaf 4/5uur donker wordt en het ZO ontzettend koud wordt!!!! Teeeering! Die kou gaat echt in je botten zitten! Voel me constant Michael Jackson, omdat ik de hele tijd denk dat mn Nase er af gaat vallen.. LETTERLIJK!
Dus toen Clara voorstelde om nog naar een museum te gaan (die zijn allemaal open tot 20.00u!), moest ik nee zeggen. Wilde heeel graag naar mn warme huisje!

Daar kwamen savonds Silvia dr vriendinnetjes om gedag te zeggen. Want vrijdag zou Silvia nach Hause vertrekken. Ik had er niet zo'n zin in, dus was lekker in mn Zimmer aant rommelen. Toen ze weg waren heb ik dr dr cadeautje gegeven & ze was er echt heel blij mee! Zij had ook nog een cadeautje voor mij.... Ik dacht: jeeeeh! Cadeaus zijn mijn favoriet!
Ik uitpakken... Een mok. Nog een. Een lelijke. Een super goedkope (het prijsje zat er nog op; 1.99). Vond het bijna een belediging! Ik bedoel, je kunt toch een heeeel klein beetje meer je best doen & iets leukers verzinnen? Ik bedoel, je hebt al een boekje voor 5,-? Ik vond het echt suf.. En nu heb ik 2 geweldige bekers, waar ik niks mee kan.. Hartstikke leuk.

Ik wil niet als een of ander verwend kind klinken, maar wanneer je iets geeft moet je er op zn minst 2 minuten over na hebben gedacht. Niet het eerste het beste kopen, alleen maar omdat het voor je neus ligt! Een beetje een persoonlijke gedachte had ik veel leuker gevonden... Maar goed, 'een gegeven paard niet in de bek kijken..' Yeah, yeah...

Maar goed, vrijdag zou ze dus savonds vertrekken, maar haar vlucht werd geannuleerd door alle sneeuw! Ze was er echt heel erg verdrietig over.. Ze keek al minstens 3 weken uit naar die vrijdag & nu ging het opeens niet door! Ze kon ook geen plek meer krijgen om de vlucht de volgende morgen, dus moest ze 24u wachten.. Gelukkig ging gister de vlucht wel gewoon door & zit ze nu in Madrid bij dr familie.
Wel gek om nu opeens alleen in het huis te zijn.. Maar ook heel lekker! Ik heb al troep gemaakt & het gewoon laten liggen :) Rebels!

Vrijdag was ook de laatste dag van Clara, dus hadden we een afscheidsavondje bedacht. We gingen bij mij hier in de buurt wat eten & drinken, en dan daarna (zonder Clara, want haar bus vertrok om half 11 naar Zweden) dansen! En het was een geslaagde avond! We zijn een beetje een samengeraapt zooitje met zn allen, maar wel een gezellig zooitje :) Vind het wel echt jammer dat Clara wegging.. Klikte wel goed! Maar goed, leuk zolang het duurde!

Gister heb ik twee nieuwe stadsdelen doorgrond; Schöneberg & Charlotteberg. Beide in het westen van Berlijn. Was naar een markt geweest & rondgehobbeld! Was leuk. Het zijn vooral fijne woonwijken, veel kindjes op sleetjes voorbij zien komen. sAvonds lekker eten gekocht en heerlijk voor de duitse tv gehangen! Heel fijn & warm!

En vanmiddag dus naar de vlooienmarkt geweest in Mauerpark! Het is zo'n vette markt! Maar ik had dus geen geld.. :( snik.. En ik wilde zo veel kopen! Maar goed, als het goed is zijn de kraampjes er volgende week ook gewoon... Dus dan; INKOPEN!! Haha kan niet warten... Oh het was trouwens ZO ONTZETTEND koud!!!!! Woooow! Zo koud heb ik het hier nog niet gehad!! Pfff.. mn tenen, neus & vingers.. TOD! Ik was helemaal rood & kreeg de kou gewoon niet meer uit mn lijf! Wow, een hele nieuwe ervaring! Haha was zo blij om weer zu Hause te zijn! Duurde nog wel even om weer warm te zijn.. Maar jetzt is het gelukkig zover :)

Nou dat was het ! Volgens mij heb ik nu alles wel opgeschreven? Morgen komt Jiske (als het goed is: Sneeuw?), waar ik heel veel zin in heb! Eindelijk bezoek :) Samen de kou hier trotseren! Brrrr...
Gooi gelijk ff de foto's dr op!

Heeft iedereen de sneeuwchaos in die Niederlande overleeft? Alle ledematen zitten er nog aan? Niks gebroken of er afgevroren? Wil dat de Schnee schnell een beeetje minder word! Ben er een beetje klaar mee.. (Maria denkt dat de sneeuw hier wel tot februari blijft, was vorig jaar ook!)

Hoeveel nachtjes nog tot het zomer is?

KUS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten