dinsdag 28 december 2010

Kerst.. Mwah... Sexy Man... YES!

Tjsah, daar kwam het wel een beetje op neer...
Na een zeer geslaagde en gezellige week met Jiske had ik gedacht dat ik de 'rust' wel zo appricieren, maar Kerst alleen viel me toch een beetje tegen!

Helemaaal alleen was ik niet. Ik was vrijdagavond uitgenodigd door Emily (vriendinnetje van Silvia) om bij haar een soort van Kerstdiner te houden. Ze zou namelijk donderdag al naar huis vliegen, maar de vlucht was geannuleerd.. En nu kon ze pas zaterdag weg! Dus, een soort geluk bij een ongeluk voor mij :) Ze had ook haar college, Peter, uitgenodigd en zijn vriend, Dane. Wat een ontzettend leuke mannen!!! Haha lag helemaal in een deuk.. Ze zijn én American én homo! Ik weet niet, lekker veel 'Oooh my God.. Emily, Thánk You...' en lekker gemene dingen zeggen! Loves it! Haha van mij had het de hele avond nog kunnen duren, maaaaaar dat kon niet want ik had al aan Emily beloofd om mee te gaan naar de K.E.R.K. Jammer genoeg was het niet dezelfde kerk als van de Jeugd...

Ik had ermee ingestemd omdat ik het nog nooit had meegemaakt & heel mensen altijd zeggen dat 'de' Kerk op Kerstavond echt iets bijzonders heeft.. Ja, bijzonder veel lef! Haha bijna vanaf het moment dat ik het gebouw binnen kwam wandelen, voelde het niet goed. We kunnen kort gezegd concluderen dat het niet voor mij is. Wat wel vet was, was dat de Priester een fransman was en een geweldig frans accent dus had; àbeeerrr... :) En hij probeerde mensen wel te raken (hij had een heel geestig verhaal over zwarte schapen), maar ik kan er slecht tegen dat er daarna met de hoed wordt rondgegaan en deze echt met haviksogen wordt gevolgd door 'helpers'. Hoezo peer-pressure?

Ik kan eigenlijk gewoon niet tegen mensen die niets doen met de kerk en er met Kerst dan wel heen gaan. Daar is toch niks echt aan? (Oke, sorry als je dit leest en daar wel van bent.. Mijn madre wilt ook nog steeds heel graag, dus het is niks persoonlijks!) Ik heb ook echt het idee dat de Kerk op deze mensen inspeelt. Tuuurlijk niet alle kerken, maar déze misschien wel. Een soort commercieel & toegankelijk verhaal vertellen om op die manier geld binnen te halen. Een soort Britney Spears van de Christelijke Gemeenschap. Als het maar lekker in de oren ligt, geloven mensen het wel.

Poeh he.. Ik wist dat het me Kerstavond dwars zat (minstens elke 5 minuten een 'gna..' of 'pfff..' kwam bij me naar buiten), maar dacht dat ik het inmiddels wel verwerkt had! Ik hou er over op... Niet een verstandig onderwerp om over te praten op een blog!

Maaaar het punt was, dat ik daar met Emily zat en eigenlijk gelijk thuis miste! De warmte van thuis.. Van familie... Van Joost zn domme grapjes... En madres lekkere eten! Ik miste het! Allemaal! En toen ik terug naar huis liep door de Schnee werd het steeds erger..

Op Eerste Kerstdag had ik met mijn klasgenoot Tatyana afgesproken om een beetje te rondhobbelen. Het had weer heel veel gesneeuwd en we hadden het plan om een sneeuwpop te maken. Het was eigenlijk allemaal wel prima, maar ik had constant het knagende gevoel van heimwee om mee heen... Dus toen ze op een gegeven moment een voorstel deed over savonds, heb ik gezegd dat ik liever naar huis ging. Ik weet niet, wilde liever lekker alleen zijn. Me gewoon verdrietig voelen, als ik me zo voelde.. Met als gevolg dat ik de halve avond met mn ziel onder mn arm liep! Haha zo voelde het echt. Had nergens echt zin in. Dus ik was blij toen ik naar bed ging..

Volgende dag ging het namelijk beter! Ik had plannen. Ik kon weer gewoon naar buiten. Andere mensen waren ook weer op straat. Gezellig! Ik had nu alleen enorme behoefte om lekker thuis te blijven! Heeeeeeeerlijk! Ik weet niet, nu had ik er wel zin in! Ben lekker documentaires gaan kijken op uitzendinggemist.nl en heeel veel thee gedronken en koekjes gegeten :)
s Avonds lekker nog met Madre en Joost gebeld en dat vond ik echt heel fijn. Ik miste ze echt heel erg namelijk! Namen ze me ook nog in de maling.. Aaahh het leek net alsof ik er was! Hahaha

Gister begon het 'normale' leven wieder! Mn school heeft alleen een weekje kerstvakantie, dus ik had een heel cultureel programma bedacht! Ik had eerst geweldig lang uitgeslapen, rustig ontbeten, en daarna ben ik naar de Berlinische Galerie geweest; tooooooop!! ZO vet! Het is een museum voor moderne kunst, fotografie en architectuur. Wow, vooral die mix deed het hem. Was helemaal blij!

Moest wel een pokke-end door de flippin Schnee laufen, dus was echt bevroren toen ik daar aan kwam! Ik ging ook een stukje afsnijden en ik beland gewoon tot net onder mn knie in de Schnee! (én ik heb lange benen he!)

Werd nog bekogeld door 2 jongetjes! Ik weet echt niet wat het is hoor.. Mensen kunnen mijn gezicht echt niet handelen! Ik word in Olanda ook wel eens  gewoon uit het niets uitgescholden, en nu werd ik dus bekogeld! Haha ik keek ze waarschijnlijk te lang aan toen ik voorbij liep & toen waren ze me voorbij en gooide 2 ballen.. Allebei mis! Gna, gna! Ik riep ze na dat ze sukkels waren en niet kunnen gooien (in het Nederlands..). En waarschijnlijk begrepen ze de boodschap, want toen ik later lekker een espresso zat te drinken in het museumcafe, liepen ze langs en gooiden gewoon een Schneebal op het raam, précies waar ik zat!!!!! Haha ik was flippin bang om naar buiten te gaan.. Haha ik dacht dat ik ingepepperd zou worden man! Maar gelukkig waren ze er niet meer.. :) Wat een action he?

Ik moest wel bijkomen, dus besloot ik naar een geweldig grote tweedehands winkel te gaan en me helemaal suf te kopen! En dat is gelukt! :) Heb een nieuwe jas, rok, broek, twee jasjes en een blouse.. Jeeeeh! Ben blij! Hoe ik dat ooit weer terug naar Olanda moet nemen? Keine Ahnung.

Vandaag nog even naar het Guggenheim geweest & naar mn sexy, hete, toekomstige man! :) Yes, yes, heb er een gespot! Een heeele leuke! Vorige week samen met Jiske gevonden! Haha toen kregen we gratisch Gluhwein, nu kreeg ik een praatje... JEEEEEEEEHH!!! Oh Gotte, was natuurlijk alweer zo rood als een tomaat, maar goed, misschien vind ie dat wel schattig??? Lets hope so.. Volgende week nog maar eens langs ;) Haha

Net nog even neue Kaffee gekauft en nóg een nieuwe homo-vriend gemacht.. En zit dus nu lekker aan mn Ethiopische Kaffee én Berliner Bol.. Mmm! Ben blij.. EN nog maar 2 nachtjes slapen & dan komt AFSTER!!!!!!!! WOEHOE!!!!

Kan niet warten! Nou, hoop dat iedereen een fijne Kerst heeft gehad (tenminste wat denderender dan de mijne..) Tot Schnell!!!!!

KUS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten