woensdag 1 december 2010

Pfffffffffff.........

Had ik gister een flippin lange blog geschreven, was ie patsboem GONE! Ik kreeg steeds een 'blue screen' op mn computer, waarna hij zichzelf steeds afsloot & ik kon eerst niet vinden wat het veroorzaakte..... MAAAR jetzt doet ie t weer :) Woehoe!!

Gister was een dag van eerste keren, namelijk:

- De eerste keer dat ik voor terrorist werd aangezien...
- De eerste keer mijn handen er afvroren & ik gewoon bleef door fotograferen (ben ik nu officieel een fotograaf??)
- Mijn eerste kerstmarkten heb ervaren.. (Toch wel een beetje suf overdag!)
- Ik ontzettend veeel vieze melkerige koffie heb gedronken om warm te worden.
- Ik een stom museum in ben gegaan om te vluchten voor de kou...
- Mijn nieuwe ultieme favoriete winkel heb gevonden!!!
- Ik zo ontzettend vaak de weg kwijt ben geraakt (gewild & ongewild..)

- Ik de eerste keer Berlijn heb ontdekt!!! (een beetje dan he..)

Het was een zeer fijne eerste ekte dag! Ik werd wakker op een superdeluxe luchtbed, omdat het meisje van wie ik de kamer 'leen' (Laura) pas gister is weggegaan. Zij gaat twee maanden door Australië heen trekken, terwijl ik hier de stad ontdek...
Maar ik stond op & heb rustig ontbeten met mn huisgenote Silvia. Ze had koffie voor me gezet (mokkapotje! jeeh!) en lekker een broodje gesmeerd. En nadat ik had gedoucht in de ieeeenieeemiinniiieee-badkamer (ben niet aant overdrijven; je moet óver de wc om bij de douche te komen!) ben ik lekker op pad gegaan! De zon scheen dus ik was zo vrijmoedig om mijn sjaal niet om te doen... FOUT! Het was zo verschrikkelijk koud! Nicht zu glauben!!! Binnen no time was mn Näse bevroren en wilde ik eigenlijk mn handschoenen niet meer uitdoen om foto's te maken.. haha

Ik had besloten om lekker de toerist uit te hangen en mijn eerste doel was om naar de Brandenburger Tor te gaan. Ik ging wandelen en koos eigenlijk steeds straten die er goed uitzagen :) (jaaa, het oog wilt ook wat!) en op een gegeven moment kwam ik bij de rivier!
Ik had al gemerkt dat ik me niet zo goed had ingelezen, want ik wist eigenlijk stiekem niet dat Berlijn überhaupt een rivier had.. Maar ik kwam hem tegen dus dat bleek wel! Ik ging natuurlijk wild tekeer met het maken van foto's, totdat er dus op een gegeven moment een man naar me toe kwam om me naar mijn 'motieven' te vragen van het maken van de foto's! Ik schrok me rot! Vooral omdat ik al zo veel enge politiemensen met machinegeweren enzo had gespot (voor die mogelijke aanslag?). Dus ik begon te stotteren en zei dat ik een toer/terror/toerist ben!! En mn hele rooie hoofd (niet van de kou..) liet denk ik ook wel zien dat ik maar een lief, onschuldig meisje ben :) Maar die gast bléééf zo serieus, dat ik heel snel ben doorgelopen! haha ZO suf!

Maar dit incident had tot gevolg dat iedere keer als ik zo'n enge politieman, mét geweer, zag ik me verdacht ging gedragen!!!!! Ik dacht, oh ik mag hem niet aankijken, oh maar dan denkt ie misschien dat ik hem ontwijk, oh nee, aankijken, aankijken... Oh nee, hij heeft me gespot! WAT NU, WAT NU?????? haha gelukkig ben ik nog niet opgepakt, maar wie weet wat er in de komende dagen gaat gebeuren :)

Voor de rest verliep mijn dag zonder al te grote incidenten. Ben naar een heeeel mooi museum geweest, het Altes Museum. Lekker rond geslenterd, de Brandenburger Tor gevonden, en daarnaast het Holocaust monument.

Ik moet wel enorm wennen aan de stad. Het voelt opzich heel fijn, maar ik heb nog een beetje moeite met de mensen. Ik glimlach me namelijk helemaal suf naar ze (om ze voor me te winnen natuurlijk; lief, schattig meisje!), maar er wordt vrijwel niet op gereageerd! Haha nu wordt dat lachen zelfs een beetje triestig.. Misschien moet ik ze gewoon boos aankijken en op die manier hun harten proberen te stelen! Ik doe namelijk ook heel hard mijn best om duits te praten, maar door mn onzekere gedrag switchen de duitsers gelijk naar het engels! Jaaaaaa, daar heb ik niks aan! En toen ik 1x zei dat het meisje in de broodjeszaak zo snel was, waardoor ik niet uit mn woorden kwam.. Zei ze; Ja, ik moet snel zijn. Anders nog iets?    Daar ben ik dus niet lang gebleven :)

Al met al heb ik de zolen van mijn schoenen gelopen & bleek dat nog maar één stadsdeel te zijn! Ik moet dus nog flink wat gaan onderzoeken!
Vandaag ben ik beetje laat, omdat het sneeuwde vanmorgen & het was koud... (Doorgewinterd zomermens!) Maar ik ga zometeen op zoek naar een vet fotomuseum (Opgezet door 3 mensen omdat ze het aanbod niet vet genoeg vonden & dus zelf dingen gingen maken!) Ben benieuwd..

Oh en mn huisgenoot heeft me uitgenodigd om met haar vanvond mee te gaan naar een of ander feest! Jaajaa, mn allereerste hippe (!), vage, techno/minimal/house feest in Berlijn!! Ben benieuwd.. Ik zag dat het al om 20.00u begint & pas weer om 04.00u eindigt! Als het altijd op die manier aan toegaat, heb ik na deze maanden, weer twee maanden nodig om bij te komen!! Teeeering, dat kan deze oma echt niet aan!!! Haha maar 'oooopen houding'! :)

Ik zal nog ff wat foto's dr opzetten, zodat jullie een indruk kunnen krijgen van mn kaltes erste Tag!!!
Hoop dat alles auch gut gehts in die Niederländen?? Zag dat alles flink was ondergesneeuwd!! Leeft iedereen nog?

KUS!!!!

2 opmerkingen:

  1. Bonjour! Oei oei oei... Dat wordt afzien vanavond, Loezie! Ik zeg: heeeele sterke espresso! Veel plezier, lief, je zult het vast heel erg leuk krijgen! Dikke kus
    P.S. Bushuis stinkt zonder jou!x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Marloes,
    Leuk om ff een weblog te ontvangen. Ik wist niet dat je al in Berlijn was.
    Es ist hier auch sehr kalt! Mocht je nog een keer naar Hamburg willen (Kloesje) het is maar een uurtje met de trein. Morgen komen R_A hier om Sinterklaas te vieren.
    Veel plezier in Berlijn, groetjes, doei, Mariet.

    BeantwoordenVerwijderen