zondag 5 december 2010

Eerste week!

Tsjonge, jonge wat gaat dat snel!
Ik kan bijna niet geloven dat ik hier alweer een week ben... Tijd vliegt!

En er is alweer een boel gebeurd!

Vrijdag had ik namelijk een slechte dag... Alles ging mis & ik flipte hem! Donderdag had ik nog zo lekker in de sneeuw gespeeld, dus ik was vrijdag klaar om weer op pad te gaan.. Maar het ging hem niet worden..
Ik was er even helemaal klaar mee en alles wat ik niet mooi vond, wat niet lukte, of wat gewoon stom was, versterkte mijn irritatie & daarmee mijn heimwee..

Ik ging namelijk naar De Muur koeken. Daarvoor moest ik met het openbaar vervoer. Openbaar vervoer SUCKS! Ik begreep er niks van! Heb 20 minuten staan kloten om een kaartje uit de flippin machine te krijgen! Oke, ik begrijp wat je moet doen, máár als je geen klein geld hebt & geen pinpas heb je toch echt een beetje een probleem. Er zijn namelijk geen lieve mensen achter loketten die je met alle liefde een kaartje willen verkopen, alleen maar geweldig levenloze machines die het je niet makkelijker willen maken.. Alleen maar moeilijker :)
Ondertussen waren er ook nog eens een aantal dronken zwervers naast me aant vechten en schreeuwen, wat het proces van het kaartje kaufen niet verbesserte...

Ik op weg naar de Mauer... FLIPPIN KOUD!!!!! De wind was back and I had to know it! Ik liep natuurlijk weer op mn verkeerde schoenen (want ze paste bij mn pakje..) en had na 5 minuten buiten lopen al geen tenen meer! Volgens mij werden ze gewoon direct blauw... Er stonden ook geen bordjes voor de richting naar de Mauer & ik kon zo schnell geen andere toeristen spotten (nee, tuurlijk niet, die bleven allemaal lekker binnen!!!), dus ging ik maar op gevoel een richting op.. Goddank de goeie! Ik liep de Mauer zelfs bijna voorbij... Haha
Mauer = top! Wat een stuk geschiedenis zeg! En wat een prachtige kunstwerken hebben ze er van gemaakt! Ik was zeker onder de indruk. Beeeetje jammer van alle domme toeristen die er 'I was here' op kalken. Gewoon over de kunstwerken heen! En dat terwijl het in 2009 nog helemaal schoon is gemaakt.. Maar goed, je mensen en je hebt potloden. 

Na 1,3 kilometer kou en muur kwam ik in een stukje niemandsland. Ik dacht, laat ik nog een keer op mn gevoel af gaan en naar links gehen... Fout! Ik liep echt een stuk in waar niks was! Ja, een school, met verrekte kinderen die allemaal net naar buiten kwamen met sneeuwballen!
Ik was ook mn toeristenboekjes vergeten, dus kon mezelf niet goed orienteren.
Ondertussen begon mn maag ook flink te knorren, dus ik had bedacht om even iets te gaan eten, op te warmen, rustig te worden en vanuit daar verder te bedenken waar ik heen zou gaan. Ik liep ook steeds tegen mezelf te praten, want ik werd gewoon cónstant aangekeken! Eerst dacht ik nog, he ik zie er goed uit.. Maar na de 10e starende persoon is het niet zo leuk meer! Op een gegeven moment stond 1 of ander verrekt kind naar me te kijken en heb ik tegen dr gezegd; wat kijk je? Hahaha was er zooo klaar mee!

Yes, eindelijk eten gevonden! Heel schattig Italiaans tentje, van een hele lieve vrouw.. Warmte en eten! Top!
Maar ik kon niet eten, want naast me zat een stelletje zo verschrikkelijk vies te tongen, dat ik abrupt mn eetlust kwijt was! (En die raak ik moeilijk kwijt..) Het was zoooo vies! Ze zaten CONSTANT aan elkaar! En normaal vind ik het prima, ga lekker friemelen, maar nu wilde ik echt schreeuwen dat ze een kamer moesten gaan zoeken!!!!! Ik zat ook maar te wachten totdat ze weg zouden gaan, maar ze gingen maar niet! Toen ze elkaar hapjes gingen voeren ging ik maar... :) Kon ik natuuuurlijk het metrostation niet vinden, uiteindelijk gevonden, geen kleingeld en geen directiegevoel.
Ik ben nog wel thuis gekomen, maar het was op het nippertje.. Ik kon zomaar ergens anders belanden! En op dat moment vond ik het ook niet eens erg meer!

Ik miste iedereen zó erg! Mn huisgenoot Silvia vroeg savonds of ik mee ging wat drinken met haar vrienden, maar toen ze het vroeg moest ik opeens heel hard huilen.. Ze was heel lief en trooste me! En Afi kwam toen op Skype, dus kon ik gelijk even luchten!
Ik weet niet, had moeite met alles! Met bijvoorbeeld het weer, omdat ik niet gewoon buiten kan struinen en alles grauw is, met de mensen omdat ik geen contact lijk te maken, met al mn vriendinnen, omdat jullie daar zijn en ik hier... Stom stommer stomst!!!

Ik moet zeggen dat het nu beter gaat! Het weekend is goed verlopen en heb leuke dingen gedaan! Heb zelfs, verrassend genoeg, contact gemaakt met mensen! En morgen heb ik mijn eerste dag van die Schüle, dus hopelijk maak ik daar ook wat meer contact met mensen :) Het zal me benieuwen..
Het jammere is dat ik daar alleen al om half 9 moet zijn, en ik de weg nog niet ken.. Ik moet nu dus echt gaan slafen! Deze blog wordt toch al veelste lang.

Ik zal nog even wat foto's dr op zetten & zal snel meer schreiben!!!!!

Weltrusten! KUS!

2 opmerkingen:

  1. Merluze!! Kind toch! Wat een verhalen.. En wat rot dat je het effe klote had. Maar ook dat moet gebeuren. Je verhalen zijn leuk! Berlijn klinkt goed ondanks de mensen die niet teruglachen. Is een stad voor mij, ik lach nooit! ;) Pas er wel tussen, lekker afstandelijk haha...
    Maar ik vind het echt super dat je allemaal dingen onderneemt en overal heengaat. Ook al ben je de weg kwijt. Echt wauw Mar! Hier gaat alles gute, drukke week op stage. Vanmorgen heeeeel hard gevallen want het is hier rete glad, niet normaal. Nu is mijn hele linkerkant bont en blauw. I don't like. Nou, ik moet weer verder met stomme school dingen maar ik moest even reageren. Kinneke, hou vol, have fun en vanaf nu gewoon boos kijken, misschien maak je daar vrienden mee!? Ben ieder geval blij dat je huisgenootje zo lief is. Ein dikke kus!!! Tjuuus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve, lieve, lieve Loezie, wat een rotdag, zeg! Maar stiekem ben ik toch wel een beetje blij dat je ons mist... Want ik mis jou ook! En als je dan zulke dingen schrijft, wil ik gewoon even lekker met je bellen. Maar dat gaat dan weer niet...
    Maar hoe was je eerste dag? Hoe is je klas?? Post je gauw weer iets? Vind het zo leuk om te lezen!

    Tsjuus Truus!x

    BeantwoordenVerwijderen