donderdag 2 december 2010

Schnee Day!

Wass ein Schnee ist da mal gefallen! :)

Het begon gisteravond al met een halve sneeuwstorm & vanmorgen lag er echt een megapak! Maar ik trok mn quasi-warme schoenen aan en ging auf dem Pad!! :)

Ik wilde gister namelijk al op pad, maar het was zo verschrikkelijk koud! Die wind sneed echt... Dus ben ik stiekem de hele dag binnen gebleven... :S haha ik kwam er ook nog eens achter dat ik een sollicitatiebrief moest sturen voor school (aanmelden voor een vak), wat eigenlijk wel goed uitkwam !

Maar goed, vandaag ging ik naar het C/O musuem.. Geweldig mooi! Drie kunstenaars zijn dit begonnen omdat ze de reguliere musea niet voldoende vonden en vestigden zich in een oude melkfabriek. Vooral het gebouw is zo ontzettend mooi! Alles is nog in zijn oude glorie, oke, totaal oud en vergaan, maar je kunt nog precies zien hoe het er vroeger aan toe ging. Op een gegeven moment loop je ook echt in de oude sporthal, met basketbalveld en alles! Heel indrukwekkend.
Wat ook indrukwekkend was, was de tentoonstelling van Peter Lindbergh. Ik kende hem van naam, maar verder eigenlijk niks... Hij is een modefotograaf en een vaste naam voor Vogue, Harpers Bazaars etc.  Het eerste deel van de tentoonstelling greep me nog niet echt, maar vooral de tweede verdieping liet prachtig werk zien! Hij maakt echt ontzettend intense protretten van sterke vrouwen. Was compleet onder de indruk!

Na 2 uur rondstruinen moest ik helaas wel weer een keer naar buiten; de Schnee in... En eigenlijk beviel me dat heel goed! Wanneer je verder geen verplichtingen hebt & rustig de tijd kan nemen om om je heen te kijken, is sneeuw eigenlijk hartstikke leuk!! En hier is de wind wel gaan liggen, dus zó ontzettend koud was het niet.. Tuurlijk, het is winter, het sneeuwt, wanten uit = pijn! Maar ik kon het goed handelen en ben zelfs een paar keer op en neer gesprongen in de sneeuw! :)

Ik had bedacht om lekker een broodje te gaan eten in een tentje dat ik mijn eerste dag hier had ontdekt.. Hartstikke goed van mij bedacht, maar alle straten in het wit zien is toch weer wat nieuws! Ik raakte de weg wéér 300x kwijt, maar nú heb ik wel een beter beeld van hoe het hier allemaal in elkaar sitz :) haha het duurt even voordat het kwartje valt, maaaar in mijn omgeving (van het huis) wordt het steeds duidelijker!

In het tentje, waarvan ik de naam nog niet weet (Wilde het opzoeken op Google Street View, maar daar zie je alleen een lege ruimte met 'Te Huur', dus het is vast relatief nieuw!), heb ik heel lekker Kaffee getronken en een bageltje gegeten! De bagels zijn hier heel erg in.. Echt op elke hoek kun je wel een (lekkere!) bagel kaufen, voor sehr wenig Geld! Heb daar lekker boekjes gelezen en naar mensen buiten in de sneeuw gekeken :)

Daarna boodschappen gedaan, want ik had mijn huisgenoot beloofd om te gaan koken! Ik wilde dinsdag al voor haar koken, maar ik had pasta op het menu en ze eet savonds geen pasta meer (WAT!? Tsjah, je bent gezond of je bent het niet!) Dus nu ging ik voor de zalm, groentjes & salade. Het viel goed in de smaak! Ook bij een vriendinnetje van haar, die onverwacht ook mee kwam essen..
Gooide semi-per ongeluk wel flink wat olie op het vuur toen we een discussie kregen over religie... Haha eerst dacht ik, laat maar gaan, maar op een gegeven moment kon ik mn mond gewoon niet meer houden. Ze hadden (in mijn ogen) een redelijk bekrompen houding tegenover verschillende dingen (laten we het vaag houden) en daar kan ik gewoon echt niet tegen. 'Kritisch denken' heeft de UvA me vanaf het begin bijgeleerd... haha maar goed, ben benieuwd wat die vriendin nu van mij vindt... :S

Jetzt bin ich müde en klar für das Bett... Kan nicht warten tot morgen, zodat ik weer in de Schnee kan rondspringen!!! :)
Weltrusten iedereen.. Gutesnacht!

KUS!

1 opmerking:

  1. Merluze! Het sneeuwt zo hard! We rijden stapvoets naar Raalte. En.. Dat ligt dan best weer dicht bij Duitsland en dus bij jou! Voel je dat?
    Heb je een fijn weekend voor de boeg? Wat staat er op het programma? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen