donderdag 9 december 2010

Gehts überschnell...

Die Zeit meine ich... Het is namelijk al weer donderdag! En mn laatste stukje ging over vorige week vrijdag.

En in dat laatste stukje had ik een slechte dag, maar dat is jetzt nicht mehr an dem Orde! Dat weekend ging het al een stuk besser. Ik was zaterdag met Silvia en een vriendinnetje van haar, Emily, naar een Weinachtsmarkt geweest en dat was sehr toll! Niet zo zeer de markt, maar het was wel gezellig. We waren eigenlijk op zoek naar een galerie, maar konden het niet vinden. En omdat het weer zo lekker kalt war, zijn we ons gaan opwarmen op de markt mit gluhwein. 

Zondag had ik echt een übertolles Tag gehad! Ik ging op zoek naar goeie koffie en ik vond suuuuuuuuuuuuuuupergoeie koffie!! :) Helemaal blij! Heb daar ook lekker gekletst met mensen, dus de dag begon al goed! Daar in de buurt zat ook een vlooienmarkt, dus ben ik na de koffie over de markt wezen struinen.. Zulke leuke dingen! Het was dat het heeel hard begon te sneeuwen en waaien, maar anders had ik heel veel gekocht (Nu wilde ik mn wanten niet uit doen, om geld te pakken..haha LUI!). Maaar de markt is er elke zondag, dus drie keer raden wat ik deze zondag ga doen... ;)
Na de markt een stuk gewandeld en weer wezen opwarmen in een ander sehr schönes cafe. Die vrouw die er werkte was zo lief voor me! Ze gaf me allemaal lekkere snackies & een kom met soep! Gratuis! En dat werkt altijd heel goed bij mij, dus heeft ze heel veel fooi gekregen, waar zij weer superblij mee was. Haha in ieder geval ganz gemutlich!
Daarna nog naar de film gewesen; I am love. Een Italiaanse film mét italiaans sprekende Tilda Swinton, mááaár dat heb ik natuurlijk niet gezien, want het was nagesynchroniseerd in Deutsch! Haha maar ik kon er snel aan wennen. En de film was sowieso heel grafisch en minder met woorden, dus kwam gut aus :) Seeehhr schönes film! Echt heel mooi gedaan!
Nja, toen maar eens nach Hause & daar kwamen allemaal vriendinnetjes van Silvia voor de Griekse avond. We gingen namelijk 'Mama Mia' kijken & griekse hapjes eten. Had er eerst niet zo'n zin in (was moe, wilde een blog schreiben), maar het was heel gezellig!! Heb me goed vermaakt, en neue Leute ontmoet!

Toen, MONTAG! Mijn eerste dag naar school... Pfff.. Ik was gewoon een beetje nerveus!! Haha het ging echter hartstikke goed! Mn leraar is supertoll (en SEXY!) en het ging er eigenlijk allemaal heel vriendschappelijk aan toe. Vond het wel lastig. Vooral wanneer mn klasgenoten, from all over europe, duits praten, kan ik het soms slecht volgen. Maar moet er gewoon even aan wennen denk ik.. Ik ga 5 dagen in de week naar de cursus, van 10-13.15. Dus best pittig! Mn leven bestaat vanaf nu uit duits praten! Silvia en ik doen nu ook ons best om meer duits zu sprechen :)

Allemaal leuk en aardig, maar toen was het dinsdag en niet hier, maar daar!! Jawohl, jawohl.. Ik was even zu Hause! Mn Mutti was in november jarig en Joost & ik hadden haar kaartjes gegeven voor Ludovico Einaudi, een geweldige pianist. Maar we hadden haar 2 kaartjes gegeven, zodat ze met Joost samen zou gaan (wat een klein bisschen gek is, want Joost houdt er helemaal nicht von!). En ondertussen hadden we allang bedacht dat we met zn 3en zouden gehen & dat ik dus heen en weer zou vliegen...

Nou, daar stond ik dan om kwart voor 5 snachts op de metro te wachten! Mn vlucht zou namelijk al om 7u gehen.. Gelukkig beginnen mensen hier al heel vroeg met werken & was het dus aardig druk op het station! Eenmaal op het vliegveld duurde het allemaal wel erg lang voordat we uiteindelijk vertrokken. De piloot in das Flugzug zei later dat het kwam doordat hij werd opgeroepen, omdat er iets was met de originele piloot (ziek, dood?) en daarna moesten we ook nog wachten omdat we onze plek in de opstijg-rij hadden gemist en dus moesten wachten op een nieuw plekje én er was ontzettend veel mist in Amsterdam.. Maar goed, eenmaal boven de wolken was er alleen nog maar ZON!!! Ik werd er helemaal gelukkig van! Heb de ganze Zeit met mn Kopf in de zon gelegen :) Sehr schön!

In A'dam had ik het druk! Eerst even langs mn Hause, dan nach M'leen, toen kwam Juust me aufhalen & stond Afster al für de deur.. Echt heel gezellig en fijn! En toen kwam Madre alweer thuis.... Ze begreep het niet! haha ze dacht dat ik terug was, omdat ik het niet meer leuk vond in Berlin! Toen ik zei dat ik voor het concert kwam, zei ze dat er niet genoeg kaartjes waren.. Enfin, op een gegeven moment viel het kwartje en was ze blij!! Haha
Concert was wel oke, niet geweldig, maar het was wel ganz gezellig wieder mit die Familien.
Volgende ochtend alweer vroeg weg, want nu vloog ik om 9u.. Lieve Juust bracht me weg & ik had weer veel zin om terug te gaan! Dus kort maar zeer krachtig :)

Gister verder alleen nog geslapen en gehangen... Heeeeeeeeeeerlijk!! Was ganz toll! En vandaag weer nach die Schüle gewesen! Auch leuk! Er is een meisje jarig uit de klas, dus gaan we vanavond wat drinken. Ik ben benieuwd, heb er wel zin in! Het enige jammere is, dat het hier weer heel hard sneeuwt!!! Dat maakt naar buiten gaan, iets minder toll.. Dus ik ga nu nog maar even lekker een kopf thee trinken & opwarmen voordat ik straks weer dr uit moet!

Zo, dat was het even seehhrr schnell! Het gaat dus goed & tijd vliegt! Kann niet warten totdat iedereen hierheen komt & ik alles kan laten zien!!!!

Wir sprechen uns, bis später!!!

KUS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten