zondag 19 december 2010

Jaaaaaaaaaa hoor!!

Eén avondje dansen & één middagje rondhobbelen resulteert in een blaar op je tweede teen!!! Wie krijgt daar nou blaren??? Begrijp er niks van!?

Haha jaaa het leven in Berlijn is wild! Voor je het weet, lig je op straat onder de zweren en blaren...
Nou, je ziet hier trouwens wel veel meer enge, vieze, zwerverachtige mensen dan in A-town! En ze zijn ook heel naar! Heb 'ze' al ontelbare keren zien vechten, drugs spuiten, op een politieman spugen.. Ik weet niet, het zal wel horen bij het Berlijnse stadsleven, maar ik had niet verwacht zoveel Christianes te zien. Stop ze weg! Ze verpesten mn uitzicht :)

Maar goed, ik ben zo maar een beetje druk! En dat komt omdat ik zomaar een sociaal leven heb ontwikkelt! Jaja, het is zover..

Maandag had ik eerst mn les en daarna had ik mn toeristenpet weer op en ben richting Potsdamer Platz gegaan.. De zon scheen & ik had er zin in!
Beetje jammer alleen dat ik geen muts had meegenomen (Optimist!) want het VROOR als een malle!!!
Ging dus eerst maar even bij de Starbucks een kerstachtige koffie drinken & een broodje eten. Ik zat daar zo lekker, dat ik wel bijna een uur daar heb zitten zitten & niks gedaan.. Haha was moe en voldaan!
 
Na een tijdje toch maar opgestaan en mezelf in de richting van Checkpoint Charlie geduwd... Kon ik dat hele ding weer eens niet vinden!!!!!!!!!! Ik heb geen idee of ik er was en dat dát wat ik zag, het was of dat ik er toch weer langs gelopen ben? Ik snap er niks van! Ik was in ieder geval bij een stuk muur, waar een museum naast gebouwd was: Topographie des Terror. En het was  wel vet, omdat het was gebouwd op een stuk grond waar vorige de hoofdgebouwen van Nazi's stonden! Hun onroerend goed besloeg echt
een enorm stuk stad! En na de oorlog wilde niemand die gebouwen hebben, dus hebben ze er een aantal gesloopt en nu staat er op dat ene stuk een museum over de oorlog.
 
Ik verbaas me iedere keer toch weer over dingen in de oorlog. Ik bedoel, ik weet er een hele hoop vanaf, veel over gelezen, gezien, gehoord.. Maar toch ontdek ik iedere keer weer nieuwe dingen. Want nu werd het natuurlijk vanuit een duits perspectief laten zien. Zo wist ik bijvoorbeeld helemaal niet zó goed dat die concentratiekampen er van het begin af aan al zijn geweest, maar ook zo heftig! En op wat voor een manier mensen werden opgepakt. En vooral foto's van mensen die worden doodgeschoten, of uitgehongerd sterven raken me iedere keer weer!! Ik moest er op een gegeven moment ook echt uit.. Vind het dan toch wel heel heftig!
 
Eenmaal buiten weer opzoek naar Charlie, maar nee hoor... Het originele huisje bestaat ook niet meer, dat wist ik, maar in 2008 hebben ze een replica ergens neergezet. Ik zag alleen mega grote toeristenbussen en ontzettend hoge koffieprijzen! Dus ik ben snel door gelopen naar de Friedrichtstraße, een enorme winkelstaat. Ook niet heel bijzonder, want de winkels zijn veeeeeeelste duur & niet interessant. Er zat wel een Taschenwinkel tussen, met alle boeken! Maar de leukste heb ik al... Wel leuk om te zien.
 
Daarna naar huis & klaar gaan maken voor het kerstdiner! Nouja, ik hoefde eigenlijk niks meer te doen. Had mn cadeautje, had een schoon pakje aan; het wachten was op Silvia! Haha ze had gezegd dat we om half 8 weg zouden moeten. Dus half 8: gebeurde niks! Ja, een rondrennende Silvia, die nog vanalles moest doen... Ik begrijp dat echt niet!!! Ben wat dat betreft een echte Nederlander... Uiteindelijk waren we 45 minuten te laat! Ze hadden zelfs al het eten besteld! haha
Het was wel heel gezellig! Het gezelschap bestond uit een gemend publiek.. Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat Emily en Jia (Amerikaans beide) Silvia's beste vriendinnetjes heir zijn. Jia  had haar vriendje mee, Kael (American) en ik moest voor hem een cadeautje kopen.. (Was ZEER goed in de smaak gevallen!) Emily had haar huisgenootje mee, Sabine (Duits). Dan zijn er nog Anja (Duits/American), Sabine (Nederlandse), Chris (Duits/Canadees) & Christian (Chileens).
 
Ik heb een beetje het idee dat ze echt een samengeraapt zooitje zijn. Ze kennen elkaar allemaal relatief kort en sommige dingen weten ze ook echt niet. Jia vroeg bijvoorbeeld aan Silvia's nederlandse vriendje Kaj, of dit zijn eerste keer in Berlijn was. Terwijl ze elkaar hier hebben ontmoet!!! Als 'beste' vrienden moet je dat toch weten? Maar goed, het is wel prima, want daarom staan ze ook open voor mij :) En mag ik gewoon mee-eten! Ik kreeg trouwens een mok, met het groene stoplichtmannetje, van stoplichten hier.. Tsjah.. Hartstikke leuk.. haha Na het eten (bij de Chinees) gingen we nog wat drinken & het was gewoon heel relaxed! Voel me wel thuis in de groep :)
 
Dinsdag ben ik  met Clara (Zweeds) van mnklas uiteten geweest en nog wat wezen drinken! Dat hadden we vorige week al een beetje bedacht, omdat elke dinsdag de school een Stammtischavond heeft en we het wel eens wilde zien! Eigenlijk zou er nog iemand meegaan, Matthieu, maar daar hoorde we niks meer van, dus gingen we met zn 2en. Eerst eten bij een Vietnamees restaurant; heeeeel lekker! En dat was eigenlijk al heel erg gezellig! Hele tijd duits gepraat.. Trots op mezelf! Het gaat me steeds beter af.. Krijg wat meer zelfvertrouwen! En na het eten, dus nog naar het stamcafe.. ZO suf! Ik had al opgemerkt dat er wel óntzettend veel fransen en zwitsers zijn, die dus alleeeen maar frans met elkaar praten en complete groepjes gevormd hebben! Dus we hebben 1 drankje gedaan en zijn weer gegaan. Het was totaal niet iets gezelligs daar. Als ik alleen was geweest, had ik echt voor lul gestaan! Maar gelukkig waren we dus met zn 2en..  Toen we weg gingen was het uiteindelijk ook al 00.15u, dus moesten we met het nachtvervoer. Hadden we een bus naar Alexanderplatz. Een beetje het centrale gedeelte, en van daar ben ik maar gaan lopen, want ik had geen idee welke bus ik zou moeten nemen! En ondertussen sneeuwde het ook al weer flink!


Vietnameese kaffee!


Uitzicht bus
Stille, besneeuwde straten

 
Het had wel iets, zo door de sneeuw te banjeren! Helemaal wit en stil... Zag nog een vos! Stond opeens op de stoep! Toen ie mij zag, rende ie gelijk weer weg.. Wilde hem nog achterna, maar was bang dat ik hem dan de weg op zou jagen.. :S
 
Wow! Zóveel al geschreven en we zijn pas bij woensdag!!! Moet echt vaker wat schrijven... Was trouwens ook mn kritiek van mn bachelorthese; ik moet sneller to the point komen!! haha
Ik moet zo ook weer weg, want ga met 2 klasgenoten, Maria & Maho, naar een vlooienmarkt hier in de buurt... Kan alles niks kaufen, want ik heb geen geld meer! Problemen met pinpas, kan niet pinnen, dus moet wachten tot Jiske me maandag komt redden!! Maar goed, meehobbelen is vast ook heel gezellig.. Een soort van 'windowshoppen' op een vlooienmarkt :)
 
Ik zal dan vanavond de tweede helft van de week vertellen!
 
KUS!!!!

1 opmerking: